Search
Close this search box.

Zrození nové firemní identity

Rok 2021 byl pro naši společnost minimálně v jednom ohledu velmi důležitý. Započal totiž proces rebrandingu firemní, či chcete-li korporátní identity (CID), jehož první fáze skončila na přelomu podzimu a zimy roku 2022, přičemž v následných krocích pokračujeme v podstatě do dnešních dnů. Pojďme si tedy s kolegy z našeho marketingového týmu popovídat o tom, co vlastně takový rebranding obnáší. A to jak v obecné rovině, tak konkrétně v rámci OKIN Facility. Bude to na trochu delší povídání, takže jsme jej rozdělili do tří částí a toto je poslední, třetí díl.

Takže v tomto okamžiku jste měli vlastně hotovo?

Tak to v žádném případě. ???? Spíše se dá říct, že ta nejtěžší část byla teprve před námi. Dalším krokem byla totiž implementace nové identity. Respektive vlastně stále je, protože tento proces je časově velmi náročný a jednotlivé kroky je třeba dělat postupně a v delším časovém horizontu. Implementace se v našem případě dá rozdělit na dvě části. Tu první už máme z převážné většiny zdárně za sebou a týkala se vytvoření nové obchodní prezentace, obchodní nabídky, internetových stránek, vizitek, razítek a podobně. Co se týká webu, tak tam jsme hotovi jen z části, protože stále pracujeme na národních verzích. Ale například design na našich kanálech v rámci sociálních sítí jsme změnili ihned, v rámci prvního kroku.

Současně jsme nastartovali také interní komunikaci této změny, kterou v žádném případě není možné podcenit. A tady se nám opět vyplatila spolupráce s renomovanou agenturou, protože ta komunikovala s našimi zaměstnanci už od prvního okamžiku. Připravili několik výtisků tzv. Rebrandingových novin, ve kterých informovali zaměstnance o právě probíhajících krocích. Vytvořili jsme současně jejich elektronickou verzi na našem firemním SharePointu. Byl to skvělý přístup a ostatně důkazem o celkové promyšlenosti této komunikace je fakt, že společnost UnitedUs za ni v roce 2022 získala ocenění (druhé místo) v prestižní soutěži Transform Awards Europe.

SharePoint

Nafotili jsme také více než 200 unikátních fotografií s našimi zaměstnanci, které využíváme v komunikaci a tvoří základ vizuálů bez nutnosti využívat pouze externí fotobanku.

Fotobanka

Výsledkem byla tedy sada prodejních materiálů a finalizace základních grafických a komunikačních prvků a mohlo tedy dojít k finálnímu představení nové vizuální identity. Nejdříve proběhl tzv. interní „launch“, kdy jsme tuto novinku představili našim zaměstnancům. K tomuto účelu jsme využili firemní teambuilding, který se začátkem léta 2022 uskutečnil v prostorách zámku Dětenice.

Představení výsledků rebrandingu veřejnosti a našim obchodním partnerům proběhlo o něco později, konkrétně v průběhu září. Součástí byla také PR komunikace především v rámci oborových časopisů.

No a pak už nastalo to, co je obvyklé a nezbytné – bylo třeba začít novou identitu používat na každodenní bázi. Po již zmíněné první fázi, řekněme balíčku, který bylo nutné změnit ihned, dochází postupně ke změnám i v rámci dalších položek. Některé jsou problematičtější, například vozový park. Bylo by totiž velmi nákladné změnit celý, značně početný, vozový park najednou. V tomto případě jsme přistoupili k logickému kroku, kdy ke změně dochází vždy při pořízení nového služebního vozidla nebo při případných rozsáhlejších opravách na karoserii. Takže platí, že i nyní můžete stále potkávat vozy z flotily OKIN Facility ve starém designu, ale těchto případů bude neustále ubývat.

Car design
Car Merchandise

Změna, týkající se stávajících firemních dokumentů, směrnic a formulářů, se také odehraje na delší časové ose. Všechny dokumenty budou samozřejmě stále plně funkční a platné, pouze u nich dojde k postupné modernizaci designu.

Takže jsme, předpokládám, ve finále. Jak byste tedy za marketingový tým zhodnotili průběh a výsledek rebrandingu v OKIN Facility?

Především, že máme náš nový „kabátek“ moc rádi. A i když každá změna často vyvolá celou řadu emocí, tak jsem si jistý, že se líbí i našim kolegům a také obchodním partnerům a veřejnosti. Současně jsme dostali do rukou silný nástroj, který nám pomáhá v tom, abychom společnost OKIN Facility mohli prezentovat jako moderní a progresivní firmu, která sází na kvalitní lidi, moderní technologie, a především smysluplně nastavené portfolio služeb.

(Nezapomeňte si přečíst také další díly našeho seriálu)

Další články

The theatre helps me to relax

Jiří, what were your beginnings in Facility Management? It has been a long journey that began in 1992. In that year I decided to start a company...

Nasloucháme zpětné vazbě od našich zaměstnanců a věnujeme se jejich rozvoji

Před dvěma lety jsme s tehdejším ředitelem FM CZ, Jaroslavem Vaňkem, přišli s inovativním nápadem, jak získat autentickou zpětnou vazbu přímo od našich zaměstnanců. Nechtěli jsme jen...

Divadlo mi pomáhá s odreagováním

V roce 1992 to byla určitě odvaha jít do rizika a také dávka zdravé drzosti. Nezbytností a současně také luxusem byl pro nás třeba i obyčejný fax....