Pojďme se trochu vrátit k samotnému rebrandingu. Čeho dalšího se dotknul?
Přirozeně šlo o komplexní balíček změn. Jak jsme si již řekli, tak v drtivé většině přicházejí důvody k úpravě CID (korporátní identity) takříkajíc zevnitř a rebranding tedy není příčinou, ale spíše důsledkem. Současně je dobré vycházet z toho, co fungovalo a osvědčilo se. Například jsme zachovali původně definovanou barevnost, ale změnili jsme její odstíny. Ve vizuální komunikaci OKIN Facility dlouhodobě používáme dvě základní barvy, modrou a zelenou. S tím, že modrá je společná pro všechny součásti skupiny OKIN a zelená je „naší“ specifickou barvou. Základní modrá barva prošla úpravou v rámci modernizace CID OKIN Group, ale šlo o změny spíše kosmetické a nyní ji nazýváme „Dark Blue“. Zelená barva dostala zcela nový „Bright Green“ odstín, který významným způsobem přispěl k modernizaci celkového vyznění značky. K těmto dvěma základním barvám jsme přidali také dvě další doplňkové – tmavě zelenou a světle šedou, které dynamicky doplňují barevnou škálu.
Design loga je pak viditelně odlišný od dosavadní verze. Ovšem to není důsledkem nějaké náhodné grafické kreace, ale vychází z designu loga skupiny a také využívá stejné základní principy, jako i většina ostatních společností, sdružených pod hlavičkou OKIN. Jde tedy o určitou konsolidaci CID napříč celou skupinou. Pokud jde o logo OKIN Facility, tak v současnosti využíváme primárně dvě základní verze loga, a to zelenou a modrou. Vždy v závislosti na konkrétní použití.
Dalším novým prvkem v komunikaci je písmo. To naše nové je výrazné, silné a velmi dobře se s ním pracuje. Došlo také ke kompletní změně, vlastně spíše k vytvoření, dedikované sady ikon. Jejich síla tkví především v možnosti daleko širšího využití, než to bylo možné v minulosti. No a v neposlední řadě jsme také přistoupili k redesignu našeho „rodinného stříbra“, tedy „Okiňáčka“. Tento grafický prvek v podobě panáčka byl výrazným a charakteristickým symbolem OKIN Facility po dlouhá léta a nebylo tedy snadné se k této změně odhodlat. Ale i u něj došlo nakonec k evoluci a také změně pozice v komunikaci. V současnosti jej využíváme především v rámci té interní. Nový „Okinaut“, jak mu říkáme, využívá více barev a je inspirován konstrukčními prvky v logotypu.
(V závěrečném pokračování našeho miniseriálu najdete ukázku firemního oblečení, polep vozů a autorské fotografie.)