Honzo, jaká byla tvoje cesta do Okinu?
Už v předešlé práci, kde jsem měl na starost dodávku, instalaci a vývoj SW a HW pro zabezpečovací systémy, jsem spolupracoval s několika společnostmi zabývajícími se oborem facility, přičemž OKIN FACILITY byla jednou z nich. Spolupráce s „okiňáky“ byla korektní, věcná a velmi profesionální, takže když jsem pak hledal nové zaměstnání, byl OKIN jednou ze společností, kterou jsem měl rozhodně „v hledáčku“.
Co tě baví na práci spojené se správou a údržbou nemovitostí?
Bude to znít jako klišé, ale baví mě rozmanitost a zároveň možnost, kterou z titulu své pozice mám. Mám totiž příležitost, účastnit se všech projektů v rámci České republiky. Každý den je z mého pohledu tedy úplně jiný. Řešíme jednotlivé problémy u každého z klientů a je tedy nutné vždy zvolit individuální způsob řešení.
Už jsme naznačili, že nejsi úplně klasický facility specialista. V čem je tvoje role jiná?
Na rozdíl od většiny běžných facility specialistů se nevěnuji primárně řízení provozních zakázek, ale mám na starosti především projekt Guru DRIVE!. Nicméně mám zkušenosti i s provozními zakázkami, donedávna jsem na několika z nich spolupracoval. Jednalo se o klienta v rámci významné mediální agentury s celosvětovou působností a technickou správu jedné výrobní společnosti v Praze a Brně. Jako facility specialista se aktuálně částečně věnuji správě plynové kotelny a určitým revizním činnostem v areálu centrály společnosti PPH a také některým úkonům v rámci energetického managementu, díky kterému nabízíme našim klientů služby v oblasti různých úsporných aktivit. V již zmíněném projektu Guru DRIVE!, je mým úkolem podpora a rozvoj nových i stávajících zakázek v rámci provozního systému OKIN Service Desk a také návazné aplikace DRIVE!. Co se týká počtu zakázek v České republice, které mám na starost, tak aktuálně jich může být kolem čtyřiceti.
Honzo, věnovat se podpoře 40 zakázek v České republice musí být hodně náročné. Jak si plánuješ práci a jak vypadá tvůj běžný pracovní den?
To je pravda, náročné to skutečně je. Naštěstí spolupracuji v užším týmu s několika lidmi, kteří mi s mou agendou výrazně pomáhají a maximálně mě podporují. Plán práce je velmi individuální a záleží na mnoha faktorech. Obecně si většinou plánuji práci měsíc dopředu. V rámci našeho týmu pravidelně analyzujeme aktuální stav a kvalitu dat, na jejichž základě poté stanovujeme priority naší práce. Není to samozřejmě jen práce s daty, ale také práce s lidmi.
Můžeš nám prosím prozradit ještě trošku víc o projektu Guru DRIVE!?
Tento projekt je zaměřený na řešení provozního systému OKIN Service Desk u všech nových i stávajících klientů, a to jak v České republice, tak u zahraničních poboček. Primárně vznikl z důvodu potřeby neustále zlepšovat námi poskytované služby a zároveň zvýšit znalost tohoto systému, aby bylo možné využít jeho maximální potenciál a samozřejmě zefektivnit řízení dané zakázky.
A zmíněná aplikace DRIVE!, jaké jsou její výhody?
DRIVE! je aplikace pro mobilní telefony, kterou využívají naši technici údržby. Mají zde přesné úkony pro danou zakázku, včetně možnosti okamžitě řešit požadavky klienta na místě (v aplikaci vidí požadavky od klienta, na které mohou ihned reagovat). Kombinací systému OKIN Service Desk a aplikace získáváme dokonalý přehled o tom, co se na zakázce děje a díky poskytnutým datům ji dokážeme správně a efektivně řídit.
Jak konkrétně OKIN Service Desk funguje?
Tak předně je třeba říct, že jde o námi vyvinutý provozní systém, do kterého jsme promítli naše dlouholeté zkušenosti, a který také neustále vyvíjíme a zdokonalujeme. Podle mého úsudku se právě tímto liší od zbytku jiných provozních systému, které jsou na trhu facility managementu využívány. Většina systémů funguje na principu evidenčního systému, který dokáže ukázat, že máte nějaké zařízení a něco na něm děláte. Ale tam jeho možnosti také většinou končí. Z tohoto jsme se při vývoji našeho systému poučili a vytvořili jsme mnohem propracovanější a troufnu si říct i přehlednější řešení, než je většina na trhu.
OKIN Service Desk funguje systematicky pro komplexní správu objektů, jejich údržbu a zajištění revizních činností v souladu s legislativou. Je členěný do několika modulů, takže zde máme například část, která slouží pro evidenci zařízení včetně všech potřebných technologických parametrů k nim náležícím. U jednotlivých technologií máme plánovány veškeré preventivní činnosti svázané s legislativou, které jsou pravidelně kontrolovány a aktualizovány. Další funkcí systému je modul reaktivní údržby OKIN Help Desk, v němž odbavujeme požadavky dle zadání klientů nebo interní údržbové úkony. OKIN Service Desk využíváme pro vlastní interní účely nejen v rámci správy a údržby objektů, ale především pro naše klienty, kterým jsme díky tomu schopni vytvořit podklady pro plánování rozpočtů, pasportizaci, plány preventivní údržby a revizních činností a reportovat data dle jejich specifického zadání.
Vyvinuli jsme si také vlastní pasportizační aplikaci a zhruba před měsícem jsme dokončili její poslední úpravy. Nyní ji tak může každý facility specialista využívat. Jedná se o aplikaci, která pomáhá lépe a rychleji pracovat s provozním systémem OKIN Service Desk. Hezky je to vidět například u nově spravované budovy, kdy stačí vzít do ruky mobil, obejít jednotlivé technologie a nafotit výrobní štítky. A vše je ihned v systému. Zároveň je možné vyplnit některé základní parametry zařízení, a připravit si tak veškeré potřebné podklady pro následné plánování legislativních činností a provozní údržby.
Jsi v OKINu druhým rokem, tak nám pověz, co se ti u nás nejvíc líbí?
V každém případě je to možnost si rozvrhnout práci podle svých potřeb. Organizace práce a time-management je tak plně v mé kompetenci. Výsledkem je, že mám obrovskou svobodu, která je ale samozřejmě podmíněna viditelnými výsledky a odvedenou prací.
Poslední otázka. Co dělá Honza Linek, když zaklapne laptop?
Práce je hodně, a tak to s tím zaklapnutím laptopu není tak úplně jednoduché (smích). Každopádně si ve volném čase rád zajdu do posilovny. To je asi to jediné, čemu se věnuji nějak aktivněji.