Takže v tomto okamžiku jste měli vlastně hotovo?
Tak to v žádném případě. ???? Spíše se dá říct, že ta nejtěžší část byla teprve před námi. Dalším krokem byla totiž implementace nové identity. Respektive vlastně stále je, protože tento proces je časově velmi náročný a jednotlivé kroky je třeba dělat postupně a v delším časovém horizontu. Implementace se v našem případě dá rozdělit na dvě části. Tu první už máme z převážné většiny zdárně za sebou a týkala se vytvoření nové obchodní prezentace, obchodní nabídky, internetových stránek, vizitek, razítek a podobně. Co se týká webu, tak tam jsme hotovi jen z části, protože stále pracujeme na národních verzích. Ale například design na našich kanálech v rámci sociálních sítí jsme změnili ihned, v rámci prvního kroku.
Současně jsme nastartovali také interní komunikaci této změny, kterou v žádném případě není možné podcenit. A tady se nám opět vyplatila spolupráce s renomovanou agenturou, protože ta komunikovala s našimi zaměstnanci už od prvního okamžiku. Připravili několik výtisků tzv. Rebrandingových novin, ve kterých informovali zaměstnance o právě probíhajících krocích. Vytvořili jsme současně jejich elektronickou verzi na našem firemním SharePointu. Byl to skvělý přístup a ostatně důkazem o celkové promyšlenosti této komunikace je fakt, že společnost UnitedUs za ni v roce 2022 získala ocenění (druhé místo) v prestižní soutěži Transform Awards Europe.
Nafotili jsme také více než 200 unikátních fotografií s našimi zaměstnanci, které využíváme v komunikaci a tvoří základ vizuálů bez nutnosti využívat pouze externí fotobanku.
Výsledkem byla tedy sada prodejních materiálů a finalizace základních grafických a komunikačních prvků a mohlo tedy dojít k finálnímu představení nové vizuální identity. Nejdříve proběhl tzv. interní „launch“, kdy jsme tuto novinku představili našim zaměstnancům. K tomuto účelu jsme využili firemní teambuilding, který se začátkem léta 2022 uskutečnil v prostorách zámku Dětenice.
Představení výsledků rebrandingu veřejnosti a našim obchodním partnerům proběhlo o něco později, konkrétně v průběhu září. Součástí byla také PR komunikace především v rámci oborových časopisů.
No a pak už nastalo to, co je obvyklé a nezbytné – bylo třeba začít novou identitu používat na každodenní bázi. Po již zmíněné první fázi, řekněme balíčku, který bylo nutné změnit ihned, dochází postupně ke změnám i v rámci dalších položek. Některé jsou problematičtější, například vozový park. Bylo by totiž velmi nákladné změnit celý, značně početný, vozový park najednou. V tomto případě jsme přistoupili k logickému kroku, kdy ke změně dochází vždy při pořízení nového služebního vozidla nebo při případných rozsáhlejších opravách na karoserii. Takže platí, že i nyní můžete stále potkávat vozy z flotily OKIN Facility ve starém designu, ale těchto případů bude neustále ubývat.
Změna, týkající se stávajících firemních dokumentů, směrnic a formulářů, se také odehraje na delší časové ose. Všechny dokumenty budou samozřejmě stále plně funkční a platné, pouze u nich dojde k postupné modernizaci designu.
Takže jsme, předpokládám, ve finále. Jak byste tedy za marketingový tým zhodnotili průběh a výsledek rebrandingu v OKIN Facility?
Především, že máme náš nový „kabátek“ moc rádi. A i když každá změna často vyvolá celou řadu emocí, tak jsem si jistý, že se líbí i našim kolegům a také obchodním partnerům a veřejnosti. Současně jsme dostali do rukou silný nástroj, který nám pomáhá v tom, abychom společnost OKIN Facility mohli prezentovat jako moderní a progresivní firmu, která sází na kvalitní lidi, moderní technologie, a především smysluplně nastavené portfolio služeb.
(Nezapomeňte si přečíst také další díly našeho seriálu)